پذیره نویسی استقلال


پذیره نویسی استقلال

سرانجام پذیره نویسی پرحاشیه سهام باشگاه‌ های استقلال و پرسپولیس به پایان رسید و مجموع سهام خریداری شده پرسپولیس معادل دو هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و مجموع سهام خریداری شده استقلال دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و حدود ۳۲۰ هزار نفر سهام باشگاه پرسپولیس و ۲۸۶ هزار نفر سهام باشگاه استقلال را خریداری کردند.


سرانجام پذیره نویسی پرحاشیه استقلال و پرسپولیس

سرانجام پذیره نویسی پرحاشیه سهام باشگاه‌ های استقلال و پرسپولیس به پایان رسید و مجموع سهام خریداری شده پرسپولیس معادل دو هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و مجموع سهام خریداری شده استقلال دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است و حدود ۳۲۰ هزار نفر سهام باشگاه پرسپولیس و ۲۸۶ هزار نفر سهام باشگاه استقلال را خریداری کردند.

اقتصادآنلاین_هانا پاکمند؛ پس از دوهفته پرحاشیه پذیره نویسی سهام باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس به پایان رسید. پس از اعلام تغییر سقف پذیره ‌نویسی سهام استقلال و پرسپولیس برای حقوقی‌ها و سبدها، در عرض دو روز بیش از سه هزار و ٦٧٠ میلیارد ریال از سهام سرخابی‌ها به فروش رسید. مجموع سهام خریداری شده پرسپولیس معادل دو هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و مجموع سهام خریداری شده استقلال دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است.

ارزش‌گذاری سرخابی‌ها طبق وعده داده شده در تاریخ ۲۳ بهمن‌ماه انجام و ارزش نهایی باشگاه پرسپولیس سه‌هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان و ارزش نهایی باشگاه استقلال دو هزار و ۷۸۰ میلیارد تومان اعلام شد که این ارزش‌گذاری، از سوی کارشناسان رسمی دادگستری از دارایی‌های این دو باشگاه و به‌ویژه دارایی پس از اجرای این اقدام، واگذاری سرخابی‌ها یک گام به مرحله اجرا نزدیک‌تر شد.

 مسئولان نیز به دنبال اجرای مرحله بعد یعنی ثبت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سازمان بورس بودند که این اقدام در روز شنبه (۳۰ بهمن‌ماه) انجام شد و مسئولان درج نماد سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس را گام پایانی واگذاری عنوان کردند.

در نخستین روز واگذاری، در مورد باشگاه استقلال ۱۶۷ میلیون و ۴۰۳ هزار و  ۹۰۳ سهم، توسط ۱۷۹ هزار و  ۱۸۵ نفر و در مورد باشگاه پرسپولیس ۱۶۲ میلیون و ۲۲۹ هزار و ۱۳۶ سهم توسط ۲۰۱ هزار و ۲۵۴ هزار نفر خریداری شد.

تا قبل از این در سال ۱۴۰۰، بیشترین تعداد مشارکت مردم در پذیره نویسی سهام به شرکت تامین سرمایه خلیج فارس با تعداد ۱۵۱ هزار نفر تعلق داشت که سرخابی‌ها این رکورد را در دو ساعت شکستند.

سقف خرید اشخاص حقیقی نیز در روز شنبه ۲۸ اسفندماه از ٣٠٠ هزارتومان به سه میلیون تومان افزایش پیدا کرد، بنابراین باتوجه به میزان حداقل سهام باقی مانده (حدود ۱۷۰ میلیارد تومان برای دو باشگاه) امکان خرید سهامداران تا سقف سه میلیون تومان فقط در روز شنبه ۲۸ اسفند ماه فراهم شد.

جزئیات پذیره نویسی استقلال و پرسپولیس

مطابق با اطلاعیه شرکت فرابورس ایران، سهام جدید دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس از روز یکشنبه مورخ ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ پذیره نویسی خواهد شد. این پذیره نویسی از محل افزایش سرمایه ناشی از سلب حق تقدم سهام است. علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه‌های معاملاتی آنلاین کارگزاری مفید مانند ایزی تریدر، در موعد مقرر اقدام به شرکت در این پذیره نویسی کنند. لازم به ذکر است حداکثر مبلغ مورد نیاز برای شرکت در هر یک از این پذیره نویسی‌ها حدود ۳۰۰ هزار تومان است. در ادامه برای اطلاع از جزئیات بیشتر با ما همراه باشید.

اگر هنوز کد بورسی خود را دریافت نکرده‌اید می‌توانید از طریق لینک زیر فرآیند دریافت کد بورسی را طی کرده و سپس با استفاده از سامانه معاملاتی ایزی‌تریدر در پذیره‌نویسی سهام استقلال و پرسپولیس شرکت کنید.

افزایش سرمایه به روش سلب حق تقدم چیست؟

افزایش سرمایه یکی از راه‌های تامین مالی نهاد‌های مختلف است. منابع مالی جدید به‌منظور اصلاح ساختار سرمایه یا گسترش فعالیت‌های شرکت ازجمله افزایش ظرفیت تولید، راه‌اندازی طرح‌های توسعه و… به کار گرفته می‌شود. به عنوان مثال افزایش سرمایه و پذیره نویسی سهام جدید دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با هدف اصلاح ساختار مالی و رعایت و انطباق با ضوابط AFC انجام می‌شود.

افزایش سرمایه روش‌های متفاوتی دارد. باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس قصد دارند از محل صرف سهام با سلب حق تقدم به این هدف دست پیدا کنند. افزایش سرمایه با سلب حق تقدم به طور کلی به معنای افزایش سرمایه با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی شرکت و عرضه عمومی سهام جدید در بازار سرمایه است. به عبارت دیگر، در این روش اولویتی برای سهامداران فعلی برای شرکت در افزایش سرمایه وجود ندارد و سهام جدید، از طریق پذیره‌نویسی عمومی در مدت مشخصی در بازار به فروش می‌رسد. در این روش، شرکت سهام جدید را به قیمتی بالاتر از از مبلغ اسمی به فروش می‌رساند. سپس مابه‌التفاوت مبلغ حاصل را به حساب اندوخته منتقل کرده یا در ازای آن سهام جدیدی به سهامداران قبلی می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این روش، مقاله «افزایش سرمایه به روش صرف سهام» را مطالعه کنید.

پذیره نویسی شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام)

سهام این شرکت با نماد معاملاتی  «استقلالح۱» عرضه خواهد شد. در همین راستا در تاریخ  ۱۴۰۰۱۲۰۹ تعداد ۱٬۲۳۶٬۰۹۹٬۶۵۶ از سهام این شرکت در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران ثبت شد. قیمت هر سهم معادل ۲٬۹۱۰ ریال بوده و هر سرمایه‌گذار می‌تواند حداقل یک و حداکثر ۱۰۳۰ سهم را سفارش‌گذاری کند. زمان آغاز دوره سفارش‌گیری توسط پیام ناظر در روز پذیره‌نویسی اعلام خواهد شد. 

توجه داشته باشید طبق تصمیم مجمع، از محل مابه‌التفاوت بهای سهام عرضه شده، در مجموع تعداد ۲٬۳۶۰٬۹۵۰٬۳۴۴ سهم جدید ۱۰۰۰ ریالی صادر می‌شود. همینطور به صاحبان سهام در تاریخ مجمع عمومی فوق‌العاده به نسبت سهام در تملک آن‌ها، سهام جایزه تعلق می‌گیرد. 

پس از اتمام پذیره نویسی، فرایند افزایش سرمایه طی خواهد شد و پس از آن نماد مذکور بازگشایی می‌شود. همچنین سهم دولت در این باشگاه پس از افزایش سرمایه از ۱۰۰ به ۸۸۵ درصد کاهش پیدا می‌کند.

پذیره نویسی باشگاه استقلال با نماد «استقلالح۱» در روز ۱۵ اسفند با قیمت ۲۹۱۰ ریال آغاز می‌شود. برای هر کد معاملاتی حداکثر تعداد ۱۰۳۰ سهم قابل سفارش خواهد بود.

پذیره نویسی شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام)

سهام این باشگاه ورزشی با نماد معاملاتی  «پرسپولیسح۱» عرضه می‌گردد. در همین راستا در تاریخ  ۱۴۰۰۱۲۰۹ تعداد ۱٬۰۳۴٬۸۴۰٬۵۶۷ از سهام این شرکت در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس ایران ثبت گردید. قیمت هر سهم معادل ۳٬۳۸۷ ریال بوده و هر سرمایه‌گذار می‌تواند حداقل یک و حداکثر ۸۸۵ سهم را سفارش‌گذاری کند. زمان آغاز دوره سفارش‌گیری توسط پیام ناظر در روز پذیره‌نویسی اعلام خواهد شد. 

توجه داشته باشید طبق تصمیم مجمع از محل مابه‌التفاوت بهای سهام عرضه شده، در مجموع تعداد ۲٬۴۷۰٬۱۶۴٬۴۳۳ سهم جدید ۱۰۰۰ ریالی صادر می‌شود. همینطور به صاحبان سهام در تاریخ مجمع عمومی فوق‌العاده به نسبت سهام در تملک آن‌ها، سهام جایزه تعلق می‌گیرد. 

پس از اتمام پذیره نویسی فرایند افزایش سرمایه طی خواهد شد و پس از آن نماد مذکور بازگشایی می‌شود. همچنین سهم دولت در این تیم پس از افزایش سرمایه از ۱۰۰ به ۹۰ درصد کاهش پیدا می‌کند.

پذیره نویسی باشگاه پرسپولیس با نماد «پرسپولیسح۱» در روز ۱۵ اسفند با قیمت ۳۳۸۷ ریال آغاز می‌شود. برای هر کد معاملاتی حداکثر تعداد ۸۸۵ سهم قابل سفارش خواهد بود.

کسب اطلاعات بیشتر درباره ارزش‌گذاری سهام

شما می‌توانید اطلاعات و مدارک پذیره نویسی سهام جدید باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس را در سایت کدال بیابید. ضروری است متقاضیان محترم گزارش‌ مذکور را به طور دقیق مطالعه کرده و موارد را در تصمیمات سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرند. نتیجه ارزش‌گذاری برند این دو باشگاه به سرح زیر است:

ارزش‌گذاری برند استقلال

ارزش‌گذاری برند پرسپولیس

برای مشاهده گزارش کامل ارزش‌گذاری برند و سهام این دو باشگاه، به لینک‌های زیر مراجعه کنید:

نحوه شرکت در پذیره نویسی

این پذیره نویسی به روش ثبت سفارش انجام خواهد شد. به این معنی که شما می‌توانید با ورود به حساب خود در یکی از سامانه‌های معاملاتی کارگزاری مفید سفارش‌گذاری کنید. برای این منظور در روز تعیین شده و در ساعت شروع سفارش‌گذاری، نماد مورد نظر خود را جستجو کنید. سپس قیمت و حجم سفارش خود را مطابق با اطلاعات مربوط به پذیره نویسی وارد کرده و ثبت سفارش کنید. همانگونه که پیش‌تر اشاره شد زمان آغاز دوره سفارش‌گیری توسط پیام ناظر اعلام خواهد شد. در صورت نیاز برای کسب اطلاعات بیشتر، مقاله «ارسال سفارش در ایزی تریدر» را مطالعه کنید.

سوالات متداول

پذیره نویسی باشگاه استقلال با نماد «استقلالح۱» در روز ۱۵ اسفند با قیمت ۲۹۱۰ ریال آغاز می‌شود. برای هر کد معاملاتی حداکثر تعداد ۱۰۳۰ سهم قابل سفارش خواهد بود.

پذیره نویسی باشگاه پرسپولیس با نماد «پرسپولیسح۱» در روز ۱۵ اسفند با قیمت ۳۳۸۷ ریال انجام می‌شود. برای هر کد معاملاتی حداکثر تعداد ۸۸۵ سهم قابل سفارش خواهد بود.

این پذیره نویسی به روش ثبت سفارش انجام خواهد شد. به این معنی که شما می‌توانید با ورود به حساب خود در یکی از سامانه‌های معاملاتی کارگزاری مفید سفارش‌گذاری کنید. برای این منظور در روز تعیین شده و در ساعت شروع سفارش‌گذاری، نماد مورد نظر خود را جستجو کنید. سپس قیمت و حجم سفارش خود را مطابق با اطلاعات مربوط به پذیره نویسی وارد کرده و ثبت سفارش کنید. همانگونه که پیش‌تر اشاره شد زمان آغاز دوره سفارش‌گیری توسط پیام ناظر اعلام خواهد شد.

پذیره نویسی استقلال